Het is HEMA weer
gelukt om binnen korte tijd alle media naar zich toe te trekken. Het begon met de taart die je kon bestellen via hun site.
Afgelopen week introduceerden zij de mega push-up beha. Niks vreemds aan op het eerste gezicht, ware het niet dat de beha wordt aangeprezen via abri's en billboards door een...MAN!
‘Warenhuis HEMA staat vol in de spotlichten door de
reclame voor haar nieuwste mega push-up beha. Op posters die door het hele land
verspreid zijn lijkt een vrouwelijk model geportretteerd te staan, maar schijn
bedriegt: de hoofdrolspeler in de reclamecampagne is een man, de Servische
Andrej Pejic.HEMA is het eerste Nederlandse warenhuis dat in zee gaat met
Pejic. De keuze voor het mannelijke model is een knipoog naar het effect van de
geadverteerde mega push-upbeha’.
‘Dutch fashion chain HEMA uses androgynous model Andrej Pejic in new push-up bra advert’
'Twitter staat er in ieder geval bol van, Hema was aan
het eind van de middag trending topic'.
(Eilander, 2011)
De Push-Up beha van Hema met zijn opmerkelijke lancering uitgelegt volgens het AIDA model.
Unique selling proposition Andrej Pejic
Wie is Pejic?
Pejic is een
internationaal model.
Wat maakt Pejic zo
bijzonder?
Hij wordt gezien als
een boegbeeld voor de nieuwe generatie androgyne modellen.
Wat is een androgyne
model?
Een model die zowel
voor man als voor vrouw kan doorgaan.
Unique selling proposition -functionaliteit
Waarom showt een man
de push-up beha van HEMA?
Omdat niet alleen
vrouwen er cupmaten bij krijgen door deze push-up beha, maar zelfs een man erdoor een behoorlijke
decolleté krijgt.
Unique selling
proposition -uniek
Waarom steelt HEMA
nu de show met Pejic?
HEMA is het eerste
Nederlandse bedrijf dat met dit model in zee gaat en een man een typisch vrouwelijk product laat showen.
Unique selling
proposition onderscheidende
-eigenschappen
Waarom is dit nu al een
geslaagde campagne?
Het resultaat is een bijzondere campagne met een knipoog van HEMA. Op een originele wijze wordt het effect van het product getoont en is er veel aandacht voor het merk HEMA.
Unique selling
proposition -resultaat
Consumenten worden geprikkeld tot koop door de media-aandacht, maar nog belangrijker is de merkbekendheid en beleving creëren aan het merk HEMA.
En hoe gaat de campagne verder?
HEMA gaat door heel
Nederland abri posters ophangen en waarschijnlijk komen er ook nog een paar
commercials op televisie.
Bibliografie
RetailNews. (2011, 12 14). http://www.retailnews.nl. Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.retailnews.nl: http://www.retailnews.nl/rubrieken/non-foodretail/fashion-retail/32545/man-showt-push-up-beha-hema.html
Bibliografie
Eilander, E. (2011, 12 13). http://www.molblog.nl.
Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.molblog.nl:
http://www.molblog.nl/bericht/is-heman-wel-echt-hema/
Mirror.co.uk. (2011, 12 13). http://www.mirror.co.uk.
Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.mirror.co.uk:
http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/12/13/dutch-fashion-chain-uses-male-model-in-controversial-lingerie-campaign-115875-23631986/
RetailNews. (2011, 12 14). http://www.retailnews.nl. Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.retailnews.nl: http://www.retailnews.nl/rubrieken/non-foodretail/fashion-retail/32545/man-showt-push-up-beha-hema.html
Geen opmerkingen:
Een reactie posten