woensdag 14 december 2011

Succesvolle lancering: 'Man showt push-up beha HEMA' door Maurice vd Brug


Het is HEMA weer gelukt om binnen korte tijd alle media naar zich toe te trekken. Het begon met de taart die je kon bestellen via hun site.


Afgelopen week introduceerden zij de mega push-up beha. Niks vreemds aan op het eerste gezicht, ware het niet dat de beha wordt aangeprezen via abri's en billboards door een...MAN!


‘Warenhuis HEMA staat vol in de spotlichten door de reclame voor haar nieuwste mega push-up beha. Op posters die door het hele land verspreid zijn lijkt een vrouwelijk model geportretteerd te staan, maar schijn bedriegt: de hoofdrolspeler in de reclamecampagne is een man, de Servische Andrej Pejic.HEMA is het eerste Nederlandse warenhuis dat in zee gaat met Pejic. De keuze voor het mannelijke model is een knipoog naar het effect van de geadverteerde mega push-upbeha’.
(RetailNews, 2011)


Dutch fashion chain HEMA uses androgynous model Andrej Pejic in new push-up bra advert’ 
(Mirror.co.uk, 2011)

'Twitter staat er in ieder geval bol van, Hema was aan het eind van de middag trending topic'. 
(Eilander, 2011)

De Push-Up beha van Hema met zijn opmerkelijke lancering uitgelegt volgens het AIDA model.


Unique selling proposition Andrej Pejic
Wie is Pejic?
Pejic is een internationaal model.
Wat maakt Pejic zo bijzonder?
Hij wordt gezien als een boegbeeld voor de nieuwe generatie androgyne modellen.
Wat is een androgyne model?
Een model die zowel voor man als voor vrouw kan doorgaan.

Unique selling proposition -functionaliteit
Waarom showt een man de push-up beha van HEMA?
Omdat niet alleen vrouwen er cupmaten bij krijgen door deze push-up beha, maar zelfs een man erdoor een behoorlijke decolleté krijgt.

Unique selling proposition -uniek
Waarom steelt HEMA nu de show met Pejic?
HEMA is het eerste Nederlandse bedrijf dat met dit model in zee gaat en een man een typisch vrouwelijk product laat showen.

Unique selling proposition onderscheidende -eigenschappen
Waarom is dit nu al een geslaagde campagne?
Het resultaat is een bijzondere campagne met een knipoog van HEMA. Op een originele wijze wordt het effect van het product getoont en is er veel aandacht voor het merk HEMA.

Unique selling proposition -resultaat 
Consumenten worden geprikkeld tot koop door de media-aandacht, maar nog belangrijker is de merkbekendheid en beleving creëren aan het merk HEMA.
En hoe gaat de campagne verder?
HEMA gaat door heel Nederland abri posters ophangen en waarschijnlijk komen er ook nog een paar commercials op televisie. 





Bibliografie


Eilander, E. (2011, 12 13). http://www.molblog.nl. Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.molblog.nl: http://www.molblog.nl/bericht/is-heman-wel-echt-hema/


Mirror.co.uk. (2011, 12 13). http://www.mirror.co.uk. Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.mirror.co.uk: http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/12/13/dutch-fashion-chain-uses-male-model-in-controversial-lingerie-campaign-115875-23631986/

RetailNews. (2011, 12 14). http://www.retailnews.nl. Opgeroepen op 12 14, 2011, van http://www.retailnews.nl: http://www.retailnews.nl/rubrieken/non-foodretail/fashion-retail/32545/man-showt-push-up-beha-hema.html









Geen opmerkingen:

Een reactie posten