donderdag 15 december 2011

Goed concept "Dommelsch en muziek" door Beau Hoekstra

Dommelsch is niet alleen een verassend en verfrissend biertje maar heeft ook verassende en verfrissende campagnes. Zo als de ‘Dubbel Dutch’ muziek campagne in 2005 met Hollands beste artiesten.

Dommelsch is een jong en dynamisch bedrijf die altijd opzoek zijn naar nieuwe impulsen op de markt. Vanaf 2005 hebben zei zich totaal gefocust op bier en muziek.
Hieruit het concept ‘Dommelsch Dubbel Dutch Pop-Up Concerts’ ontstaan waarin twee bekende Nederlandse artiesten op geheime locaties zullen optreden. De locaties zijn te achterhalen door de streepjescode van een Dommelsch flesje of viltjes in te voeren op www.dommelsch.nl.



In 2005 waren Xander en Do de artiesten die de campagne starten waarna Ellen ten Damme en Martin Buitenhuis, Birgit en Syb, Maud en Bastiaan Ragas en Brainpower plus tasha’s World volgden met 25 spannende en verfrissende shows. Waarop er in de zomer een variant op kwam waar men bij supermarkten 200 live Pop-Up concerten ging neerzetten met opkomend talent van de Tilburg Rock Academy. (unlimited, 2006)

De doelstelling van Dommelsch was uiteraard hun jonge en dynamische kenmerken te combineren in dit platform voor muziek. Hierbij maken ze de perfecte koppeling tussen retail en horeca.

Dit is een campagne waardoor de merkdichtheid binnen het muziekveld en de vele bierdrinkers vergroot werd. Hierbij claimen ze het interessegebied muziek, met name ‘Nederlandse live muziek’ want de duo’s zingen in door Dommelsch gesponsorde kroegen. Ook vertalen ze internationale hits, het is klein maar uniek om het mee te maken en laat zeker een indruk achter. Hierdoor creëert Dommelsch ook vrije publiciteit

Dit is een concept wat staat en wat ook goed is uitgevoerd en tot in detail is gepland. Ze maken gebruik van TV, postering, backlabels van de flessen, verpakkingen om de blikken, internet, bierviltjes en natuurlijk de free publicity die het oplevert. (brands, 2005)



Ik zeg een top concept die goed gerealiseerd is met het gewenste effect ‘doe mij maar zo een Dommelsch’

Proost,

Beau Hoekstra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten