Christine Boland
Christine Boland noemt zichzelf geen trendwatcher maar trendanalist. Naar eigen zeggen omdat ze niet alleen watched maar ook verder kijkt dan de trend. Door een heldere en begrijpelijke manier van analyseren neemt deze trendanalist, maar ook spreker, specialist en publicist, iedereen mee van wereldnieuws via consumenten drijfveren tot aan trends en kansen.
Om tot scherpe analyses te komen en daaruit voorvloeiend de
kansen te kunnen zien om de consumenten te blijven raken en bereiken werkt Boland
volgens de uitspraak ‘The Future is Embedded in the present’. (Nesbitt, 2012)
Boland gelooft dus dat de puzzelstukjes van de
toekomst al zichtbaar zijn in het heden. We moeten die puzzelstukjes alleen nog
op de juiste manier bij elkaar plaatsen. Om die puzzelstukjes te vinden kijkt
Boland eerst wat er gebeurd in de wereld. Uit de hoeveelheid informatie die ze
daaruit kan halen kijkt ze wat voor een effect dit heeft op de consument. Met een
visuele presentatie laat ze zien hoe dit effect terug te zien is in onder
andere bestaande producten, diensten en zelfs concepten, maar ook in cultuur en
communicatie. Vervolgens wordt er gekeken naar wat de consument hiermee kan. Er
wordt inzichtelijk gemaakt hoe de diverse trends door vertaald kunnen worden
naar hoe een bepaalde branche hierop kan anticiperen.
(christine Boland Kanaal)
‘Naast het analyseren van trends heeft Christine Boland ook
het Mindsetsmodel geïntroduceerd. Dankzij dit model wordt het voor een merk of
organisatie mogelijk om de eigen stijl te definiëren, zodat iedereen dezelfde taal
spreekt’. (Christine Boland)
Christine
Boland. (sd). Opgeroepen op Januari
8, 2012, van http://christineboland.nl/
Christine Boland Kanaal. (sd). Opgeroepen op Januari 8, 2012, van Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=KvZHls-UeWo&feature=context&context=C3daf3c9ADOEgsToPDskJm7LILuz848i736b7jbNaJ
Nesbitt, J. (2012, Januari 8).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten