Nova Zembla
Hoe breng je een film over de vaderlandse geschiedenis onder
de aandacht van het publiek. En hoe verdien je de geïnvesteerde miljoenen om
een 3d film te maken terug? Dat moet het team achter de marketing van de
speelfilm Nova Zembla als opdracht mee hebben gekregen van haar opdrachtgevers.
En dat is precies wat ze gedaan hebben. Een route uitgestippeld die
uiteindelijk zou leiden naar een Koninklijke première in de Amsterdam Rai.
Die route begon toen bekend werd dat het wereldberoemde Nederlandse
model Doutzen Kroes een van de hoofdrollen zou gaan spelen. Een enorm risico,
want topmodellen staan nu eenmaal niet bekend om hun acteerprestaties. Of is
het juist een hele slimme zet geweest? Doutzen Kroes is al jaren wereldberoemd,
is hot op allerlei websites en staat in elk blad wat je maar open kan slaan. En
nu is dit Friese meisje dus onlosmakelijk verbonden met de film Nova Zembla. Daarom
alleen al praten de mensen erover.
DWDD interview met Reinout Oerlemans, Doutzen Kroes en Robert de Hoog
Het laatste kunststukje voor de marketing van deze lancering komt van de regisseur zelf. De banden met de Koninklijke familie zijn zo goed dat hij het aandurft om, via de officiële weg, het Koninklijk paar Prins Willem Alexander en Prinses Maxima uit te nodigen voor de première van de film. En als de toezegging van de AIVD is ontvangen wordt ook nog even de Amsterdam Rai afgehuurd en omgetoverd in een waar gala spektakel, en de première is bij voorbaat al een succes.
MovienewZ.nl
Bibliografie
DWDD. (sd). Opgeroepen op Januari 8, 2012, van
http://omroep.vara.nl/media/81613: http://omroep.vara.nl/media/81613
Eyeworks. (sd). Opgeroepen op Januari 8, 2012, van
http://www.youtube.com/watch?v=xJwlMAaLft0:
http://www.youtube.com/watch?v=xJwlMAaLft0
Fragment uit Nova Zembla. Nova Zembla.
Eyeworks.
MovieNewz.nl. (sd). Opgeroepen op Januari 8, 2012,
van http://www.youtube.com/watch?v=-1QV5JMkbsA&feature=player_embedded#!:
http://www.youtube.com/watch?v=-1QV5JMkbsA&feature=player_embedded#!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten